Zdroj: Hospodářské noviny, 12. 3. 2012
Autor: Michaela Mužíková

 

 

Majitelé lázní se snaží na poslední chvíli vydělat na zdravotním pojištění. Tři měsíce předtím, než začnou platit přísnější pravidla, která jejich příjmy od pojišťoven osekají, rozjeli reklamní kampaň.

Lékaře v ní vyzývají, ať své pacienty dál posílají do lázní, protože rozsah hrazené péče se zatím nijak nezměnil, a také upozorňují, že z předepisování nebudou mít žádné problémy. “Do sledovaných regulačních omezení se to nezapočítává,” stojí v inzerátu, který se postupně dostane ke všem doktorům. Vyšel totiž v odborném časopise České lékařské komory.

“Omezování je stále jen virtuální, mluví se o tom ale tolik, že řada lékařů má pocit, že už je to fakt, a pobyty nepředepisují,” vysvětluje Eduard Bláha ze Svazu léčebných lázní, proč s reklamou přišli.

Pokles potvrzují i čísla. “Naše lednové výdaje byly o deset procent nižší než před rokem,” řekl HN Jan Vomlela z Revírní bratrské pojišťovny. Pro lázně jsou přitom příjmy od pojišťoven klíčové. Z celkových devíti miliard korun, které se v byznysu s léčebnými pobyty ročně protočí, představují třetinu. O půl miliardy korun méně to má být až od letošního léta.

 



Leave a Reply