Nový úsek cyklostezky má zpoždění

Zdroj: MF Dnes, 6. 11. 2010
Autor: Václav Janouš

 

Další část šumavské cyklostezky z Železné Rudy do Srní má měsíční skluz. Nejdřív ji využijí běžkaři, cyklisté si ji vychutnají zřejmě až na jaře.

 

SRNÍ – Měsíční zpoždění má kvůli deštivému počasí stavba další části nově budované šumavské cyklostezky. Čtyřkilometrový úsek u Srní na Klatovsku měl být otevřen na konci října, šumavský park však počítá s tím, že jej zkolauduje až na konci listopadu. Místo cyklistům tak další část cyklostezky bude nejprve sloužit v zimě běžkařům. Dokončovaný úsek začíná ve Velkém Boru a končí u Mechova poblíž Srní u plavebního kanálu. Stezka je široká tři metry a má asfaltový nebo přírodní pískový povrch. Stavba stála 23,5 milionu korun. „Dělníci dodělávají poslední stavební práce a úpravy terénu. Pro řidiče je na konci stezky připraveno nové parkoviště pro patnáct osobních automobilů,“ řeklamluvčí šumavského parku Jana Zvettlerová.

 

Až 7 z 10 návštěvníků je na kole

Celá cyklostezka z Železné Rudy do Srní má vytvořit pro cyklisty, kterých na Šumavě rok od roku přibývá, bezpečnou trasu bez aut. „Odhaduji, že dneska už je tady 60 nebo 70 procent cyklistů a jen 30 procent pěších. Cyklostezky se už lidé nemohou dočkat, a ačkoliv jsou tam zábrany, protože chybí dodělat třeba zábradlí, tak už dnes tudy projíždí,“ řekla starostka Srní Ivana Pěčová. Stezku staví národní park už od roku 2006. Má mít celoroční využití. V létě po ní budou jezdit cyklisté, v zimě na ní rolby upraví běžkařské trasy. Zcela hotové jsou zatím dva úseky. Dosavadní části se zatím povedly, což potvrzují i samotní cyklisté. „Konečně je to cyklostezka tak, jak má být. Tedy mimo silnice s automobily, bezpečná i pro rodiny s dětmi a s perfektním asfaltovým povrchem,“ řekl vášnivý cyklista Jan Hrouda z Vimperka.

 

Poslední úsek bude později

Až bude všechno hotové, bude mít cyklostezka 30 kilometrů. První, pětikilometrový úsek z Gerlovy Huti do Nové Hůrky za 18 milionů korun postavil park v roce 2006 jako vůbec první samostatný jízdní pás pro cyklisty v rezervaci. Loni vznikl více než sedmikilometrový úsek od Vysokých Lávek do Velkého Boru. Stavba stála 30 milionů korun. Úseky na sebe zatím nenavazují, protože cyklotrasa mezi Novou Hůrkou a Vysokými Lávkami se nestaví kvůli náročnější projektové přípravě.

 

FAKTA

Železná Ruda – Srní

Železná Ruda – Gerlova Huť (po Šumavské magistrále) Gerlova Huť – Nová Hůrka (už hotová část cyklostezky) Nová Hůrka – Vysoké Lávky (náročná příprava projektu) Vysoké Lávky – Velký Bor (už hotová část cyklostezky) Velký Bor – Mechov u Srní (za měsíc bude hotovo)



Leave a Reply